vrijdag 18 september 2009

Verslag Triacastela-Sarria-Lugo-Pallas de Rei 14 september 2009

Om verschillende redenen was dit een rare dag. Ik had de reserve medicijnen en de extra pin-pas van Jan die ik onder mijn beheer had niet meer in mijn bezit. Omdat Jan de medicijnen elke dag nodig had zou dat consequenties hebben op onze planning. Want er was niet voldoende medicijnen om Santiago te halen. En wat ook vervelend is, was het kwijtraken van de pinpas. Uiteindelijk besloten we onze planning aan te passen en om tijd te winnen pas de volgende dag een aantal kilometers verder te starten in Palas de Rei. Dit betekende dat we met de bus via Sarria en Lugo naar Palas de Rei gingen. Het probleem van het kwijtraken van de spullen konden we gelukkig vrij snel oplossen. We hadden in Puente de la Reine per post spullen naar het huisadres van Jan in Amsterdam teruggestuurd. Laat nu in mijn teruggestuurde kleine zwarte rugzak de spullen in zitten. Hiervoor hebben we Dolly om 7.00 uur 's morgens uit bed moeten bellen. Sorry Dolly.
In Palas de Rei was er een soort festival met een concert van de plaatselijke harmonie en een optocht van historische tractoren. In een internetcafe ben ik me alvast gaan orienteren hoe we onze terugreis op een goedkope manier kunnen regelen. Want Santiago nadert met rasse schreden.

Amato

Peregrino Dominggo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Verslag St Jean Pied de Port- Roncevalles 11 augustus 2009

De eerste etappe zouden we starten vanaf Roncevalles in Spanje. Omdat er geen openbaar vervoer was. hebben we toch maar besloten om de eerst...